Jongere en/of ouder(s) ontvangen mijn instemmingsmail niet. Wat nu?

  • feb 2019
  • Sanne Kruijer
  • 1382
Sanne Kruijer
Voor iedereen

1. Neem contact op met de jongere en/of ouder(s) en vraag hen om te controleren of het mailadres juist is. Is het mailadres correct, dan vraagt u hen te controleren of de mail in 'spam' beland is. Dit kunnen zij doen door in hun 'spam' box te zoeken op het woord 'leerwinst'.

2. Lukt dit niet? Dan onderneemt u één van de volgende activiteiten:

- Neem het TOP dossier op uw eigen account op locatie door met de jongere en/of ouder(s) wanneer u elkaar ziet. Stuur de instemmingsmail naar uw eigen mailadres. Geef vanuit uw eigen mailadres, namens de jongere en/of ouder(s), instemming op het plan en noteer hierbij: 'De jongere en/of de ouder(s) geeft in overleg met de school op DATUM instemming op het plan'.

- Vraag ouders op een andere manier om schriftelijke instemming. Bijvoorbeeld door het TOP dossier als PDF (op een veilige manier naar hen toe te sturen) en hen per mail om instemming te vragen. Vervolgens hangt u de tekst uit de mail van de jongere en/of ouder(s) als bestand in het TOP dossier.

3. Meld het probleem bij de supportdesk van TOP dossier via support@dotcomschool.nl.

Stap 2 biedt een tijdelijke oplossing, maar we voorkomen graag dat dit in het vervolg nog eens gebeurd. Meld het probleem daarom altijd bij de supportdesk van TOP dossier, zodat zij kunnen onderzoeken waarom mails niet aankomen.